Η νέα BMW R 1300 GS μόλις έφτασε στις αντιπροσωπείες και μπορούμε ήδη να δούμε την πρώτη προσαρμοσμένη έκδοση αυτού του ταξιδιωτικού enduro: την R 1301, που δημιουργήθηκε από την ελβετική ομάδα VTR Customs.
VTR-BMW R 1301 – 5-7 κιλά ελαφρύτερο με κοντό πίσω μέρος
Η VTR, ο επίσημος αντιπρόσωπος BMW στην πόλη Schmerikon, που βρίσκεται στις όχθες της λίμνης της Ζυρίχης, έχει αποκτήσει διεθνή φήμη για τις ριζικές μετατροπές μοτοσυκλετών BMW. Στις αρχές του 2024, η VTR Customs παρουσίασε το πρώτο της έργο βασισμένο στη νέα BMW R 1300 GS, που μετονομάστηκε σε R 1301.
Πιο συμπαγής και ελαφρύς σχεδιασμός
Το R 1301 διαθέτει κοντό πίσω μέρος, αυτή τη στιγμή στη φάση του πρωτοτύπου, το οποίο θα μπορούσε να παραχθεί σε μικρές ποσότητες εάν υπήρχε αρκετή ζήτηση. Το μπροστινό φτερό έχει επίσης κοντύνει και το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας έχει μειωθεί κατά περίπου 5 έως 7 λίβρες, σύμφωνα με τον Dani Weidmann του VTR Customs. Αν και η εξοικονόμηση βάρους δεν είναι δραστική, το ποδήλατο είναι πιο κοντά στο όριο των 500 λιβρών. Περιέργως, το VTR δεν αφαίρεσε το κεντρικό σταντ, κάτι που θα μπορούσε να έχει συμβάλει περαιτέρω στη μείωση του βάρους.
Προσαρμοσμένα αξεσουάρ και σούπερ σπορ ελαστικά
Το R 1301 είναι εξοπλισμένο με κοντούς μοχλούς και ένα μικρό, φιμέ παρμπρίζ, που διατίθενται ως Γνήσια Αξεσουάρ BMW. Οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου είναι μια εργοστασιακή επιλογή, ενώ τα σούπερ σπορ ελαστικά M9RR της Metzeler έχουν επιλεγεί για να εξασφαλίσουν εξαιρετική πρόσφυση, διατηρώντας παράλληλα τον μπροστινό τροχό 19 ιντσών, που εξασφαλίζει την τυπική οδική συμπεριφορά GS. Επιπλέον, τα φλας mini Atto της Kellermann και το χαρακτηριστικό «Χ» του προβολέα LED, που γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά χάρη σε ένα κίτρινο φιλμ, ολοκληρώνουν την αισθητική της μοτοσυκλέτας.
«Ατράποβιτς» και σπορ φινιρίσματα
Όσον αφορά το σύστημα εξάτμισης, η VTR επέλεξε ένα μαύρο σιγαστήρα από ανοξείδωτο χάλυβα με βαφή πούδρας, εμπνευσμένο από τον Akrapovic, αλλά με μια ειρωνική ανατροπή στο όνομα: "Attrapovic". Οι συλλέκτες είναι καλυμμένοι με μαύρη ταινία ανθεκτική στη θερμότητα. Ο κινητήρας boxer των 1.300 cc, με ισχύ 145 HP και 149 Nm, δεν απαιτεί ιδιαίτερες τροποποιήσεις. Τέλος, η R 1301 διαθέτει σπορ χρώματα BMW M, με αποχρώσεις "M-Grey" κατασκευασμένες από την Freuler AG και ένα κάθισμα κατά παραγγελία από τον Yves Knobel.
Προσαρμογή 40.000 ευρώ
Εκεί BMW R 1300 GS βασικό, με σπορ ανάρτηση και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου, έχει τιμή 25.900 ελβετικά φράγκα (γύρω στα 27.000 ευρώ). Το κόστος της προσαρμογής του R 1301 ανέρχεται στα 15.000 ελβετικά φράγκα (περίπου 15.750 ευρώ), ανεβάζοντας τη συνολική τιμή της μοτοσυκλέτας στα 40.900 ελβετικά φράγκα (περίπου 43.000 ευρώ). Ωστόσο, το κόστος του R 1301 έχει οριστεί στα 37.800 ελβετικά φράγκα (γύρω στα 40.000 ευρώ), καθιστώντας το μια ελκυστική προσφορά. Η παραγωγή της έκδοσης R 1301 δεν είναι περιορισμένη και οι πελάτες μπορούν να ζητήσουν χρωματικές παραλλαγές ή άλλες προσαρμογές.
Τον Φεβρουάριο του 2024, η VTR Customs παρουσίασε την πρώτη μετατροπή βασισμένη στη νέα BMW R 1300 GS, προσφέροντας μια πιο σπορ, πιο συμπαγή και ελαφρύτερη έκδοση. Με τιμή περίπου 40.000 ευρώ, η R 1301 αντιπροσωπεύει μια μοναδική στο είδος της μοτοσυκλέτα, αλλά με δυνατότητα περαιτέρω προσαρμοσμένων παραλλαγών σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών.