R 1300 GS: Ανακαλύψτε τα 3 νέα μοντέλα BMW που θα ακολουθήσουν
Η νέα BMW R 1300 GS κυκλοφορεί από τον Νοέμβριο του 2023, ενώ άλλα μοντέλα R 1300 με τον νέο κινητήρα boxer θα ακολουθήσουν από το 2024. Η MOTORRAD ρίχνει μια ματιά στην κρυστάλλινη σφαίρα και τώρα τους δείχνει: R 1300 R, R 1300 RS και R 1300 RT.
Αρχικά, το γράμμα "R" στο όνομα των μοντέλων μοτοσυκλετών BMW υποδήλωνε τη λέξη "τροχός", σε αντίθεση με τους κινητήρες των αεροσκαφών που παράγει η εταιρεία. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, αυτό το γράμμα έγινε το σύμβολο των μοντέλων της Boxer. Από το φθινόπωρο του 2023, η BMW αποφάσισε να καινοτομήσει βαθιά τη γκάμα της, παρουσιάζοντας το νέο BMW R 1300 GS και συναφή αξεσουάρ στα τέλη του 2023.
Ο νέος κινητήρας Boxer της BMW R 1300 GS
Στις 28 Σεπτεμβρίου 2023, ακριβώς εκατό χρόνια μετά την κυκλοφορία της πρώτης BMW, της R 32, η εταιρεία παρουσίασε τη νέα R 1300 GS, μια μοτοσικλέτα τουρισμού τύπου enduro, στο Βερολίνο. Διαθέσιμο στην αγορά από τον Νοέμβριο του 2023, το R 1300 GS εντυπωσιάζει με έναν νέο κινητήρα boxer 1.300 cc, ικανό να αποδίδει 145 HP (107 kW) στις 7.750 rpm και μέγιστη ροπή 149 Nm στις 6.500 rpm.
Φτάνουν επίσης τα R 1300 R, R 1300 RS και R 1300 RT
Ο νέος κινητήρας Boxer 1300 δεν θα περιοριστεί στο GS, αλλά θα εφαρμοστεί και στα μοντέλα R, RS και RT. Αν και δεν υπάρχουν ακόμα κατασκοπευτικές φωτογραφίες ή διαρροές σε αυτές τις κυκλοφορίες, η MOTORRAD, σε συνεργασία με τον σχεδιαστή Kar Lee, έχει εικάσει για το πώς θα μπορούσαν να μοιάζουν αυτά τα νέα μοντέλα (δείτε τη συλλογή εικόνων παραπάνω).
Η νέα BMW R 1300 RS
Ας ξεκινήσουμε με το RS: Η BMW επανεξέτασε πρόσφατα αυτό το μοντέλο, εισάγοντας αλλαγές που περιλαμβάνουν φώτα ημέρας LED, ενδείξεις LED και νέες επιλογές. Μεταξύ αυτών, η δυνατότητα αντικατάστασης του ψηλού τιμονιού με σωληνωτό τιμόνι και επιλογής μονοθέσιου καθίσματος. Η τρέχουσα έκδοση του RS είναι πιθανό να παραμείνει στην παραγωγή μέχρι το φθινόπωρο του 2024, ενώ η ενημερωμένη έκδοση με τον κινητήρα 1300 μπορεί να φτάσει μόνο το 2025.
Νέες λύσεις για το σασί
Οι εξελίξεις γύρω από τον νέο κινητήρα 1300 περιλαμβάνουν επίσης δομικές καινοτομίες στο πλαίσιο. Το R 1300 GS υιοθετεί ένα νέο κύριο πλαίσιο από χάλυβα με μεταλλικά κελύφη και ένα πίσω πλαίσιο αλουμινίου με μπουλόνι. Η R 1300 RS θα μπορούσε να ακολουθήσει παρόμοια προσέγγιση, με ένα ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι στη θέση του Telelever, αλλά διατηρώντας το μεγάλο μπροστινό ψυγείο για ψύξη.
Μια πιο σπορ πινελιά για το RS
Μπορείτε να περιμένετε η BMW να κάνει το RS ακόμα πιο σπορ από πριν. Ο μπροστινός φωτισμός θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε ένα πιο συμπαγές φέρινγκ που ταιριάζει πιο κοντά στο πλαίσιο, χωρίς περιττές άκρες, δίνοντας στη μοτοσυκλέτα πιο αρμονική και ελαφρύτερη εμφάνιση. Το πίσω μέρος, πιο λεπτό και πιο κεκλιμένο, συνεχίζει φυσικά τη γραμμή του αλουμινένιου πλαισίου, συμβάλλοντας στη μείωση του συνολικού βάρους. Περισσότερη ισχύς και λιγότερο βάρος: ιδανικός συνδυασμός για το νέο RS.
Νέα συστήματα ραντάρ για BMW
Παρά τη μείωση βάρους, η τεχνολογία παραμένει αιχμής. Το RS θα είναι εξοπλισμένο με μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης, συμπεριλαμβανομένου του ραντάρ για την παρακολούθηση τυφλού σημείου και του προσαρμοστικού cruise control. Αυτές οι συσκευές θα ενσωματωθούν διακριτικά στη δομή της μοτοσυκλέτας, διασφαλίζοντας ασφάλεια και άνεση κατά την οδήγηση.
Η νέα BMW R 1300 R
Η R 1300 R θα επωφεληθεί επίσης από τον νέο κινητήρα Boxer, με ένα μεγάλο ψυγείο νερού να αντικαθιστά τον μπροστινό Telelever. Το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι θα εξακολουθεί να εγγυάται εξαιρετική απόδοση.Η σχεδίαση του R θα διαθέτει ένα πιο λεπτό και πιο μυώδες πίσω άκρο από αλουμίνιο, δίνοντας έμφαση στην ισχύ των 145 HP.
Προβολέας LED και επανασχεδιασμένο σιγαστήρα
Μια μικρή αλλά σημαντική αλλαγή αφορά τους προβολείς LED, οι οποίοι θα είναι πιο συμπαγείς και ενσωματωμένοι στη σχεδίαση του πιρουνιού, κάνοντας το ποδήλατο οπτικά πιο αδύνατο. Το σιγαστήρα θα είναι επίσης μειωμένο σε μέγεθος, κατασκευασμένο από ανοξείδωτο χάλυβα με σχεδόν αόρατες συγκολλήσεις, διατηρώντας παράλληλα τη λειτουργικότητα για καθημερινή χρήση και ταξίδια.
Η νέα BMW R 1300 RT
Το R 1300 RT θα είναι το κορυφαίο μοντέλο για περιηγήσεις, εξοπλισμένο με τον νέο κινητήρα Boxer και μια ενισχυμένη δομή πλαισίου για να χειρίζεται υψηλά φορτία. Διατηρώντας τη σταθερότητα ως προτεραιότητα, το RT θα προσφέρει ανώτερη προστασία από τον άνεμο και τις καιρικές συνθήκες, χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική σχεδίαση.
Κατανάλωση καυσίμου και τεχνολογικός εξοπλισμός
Η νέα αεροδυναμική σχεδίαση της R 1300 RT θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμου, αυξάνοντας την αυτονομία σε περίπου 600 χιλιόμετρα με ρεζερβουάρ 25 λίτρων. Το RT θα διαθέτει επίσης προηγμένο σύστημα φωτισμού, θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο παρμπρίζ και ολοκληρωμένο ηχοσύστημα, με λύση συνδεσιμότητας για συσκευές Android και Apple.
Διαθεσιμότητα νέων μοντέλων
Η BMW σχεδιάζει να λανσάρει τα R 1300 R, RS και RT το 2024, με δυνατότητα να τα δει στην αγορά μόνο το 2025. Ωστόσο, η αναμονή θα δικαιολογηθεί από τις βελτιώσεις που υπόσχεται ο νέος κινητήρας Boxer και οι δομικές καινοτομίες που θα μείωση του συνολικού βάρους των μοτοσυκλετών.
Η R 1300 GS έχει ήδη προκαλέσει αίσθηση στον κόσμο της μοτοσυκλέτας αλλά η BMW δεν σταματά εκεί. Με την υπόσχεση για συνεχείς καινοτομίες και δέσμευση για αριστεία, η βαυαρική εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι τρία ακόμη μοντέλα θα ακολουθήσουν το R 1300 GS. Αυτά τα νέα μοντέλα θα φέρουν τη σκυτάλη της ποιότητας και των υψηλών επιδόσεων που έχει συνηθίσει η BMW, αλλά με μερικές καινοτόμες εκπλήξεις που θα κάνουν κάθε ταξίδι μια μοναδική εμπειρία.
Το πρώτο από τα τρία αναμενόμενα νέα μοντέλα της BMW θα αποτελέσει μια επανάσταση για τους λάτρεις του off-road. Κατασκευασμένο για να κυριαρχεί σε δύσκολες διαδρομές αλλά και για να εγγυάται μια ομαλή οδήγηση σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους, θα λάβει πολλά χαρακτηριστικά από την αποδεδειγμένη σχεδίαση της R 1300 GS, συμπεριλαμβανομένης της αξιοπιστίας και της ισχύος του κινητήρα boxer, που έχει γίνει θρύλος αυτής της σειράς. Ωστόσο, θα ενσωματώσει νέες τεχνολογίες ανάρτησης και ηλεκτρονικής διαχείρισης, σχεδιασμένες να βελτιώνουν την ασφάλεια και την ευκολία χρήσης.
Ένα δεύτερο μοντέλο θα επικεντρωθεί στην αστική κινητικότητα. Ενώ το R 1300 GS έχει σχεδιαστεί ως ένα ευέλικτο μηχάνημα τουρισμού, αυτό το νέο μοντέλο θα έχει πιο συμπαγή εμφάνιση και ευκολότερο χειρισμό, ιδανικό για κίνηση στην πόλη. Θα απολαμβάνει τις ίδιες κομψές γραμμές που χαρακτηρίζουν τη σχεδίαση BMW, αλλά με ιδιαίτερη έμφαση στους ελιγμούς και την πρακτικότητα, καθιστώντας το ιδανικό για τις καθημερινές μετακινήσεις.
Τέλος, η BMW σχεδιάζει επίσης ένα σπορ μοντέλο που θα ενθουσιάσει τους λάτρεις της ταχύτητας και των καθαρών επιδόσεων. Αυτό το μοντέλο θα είναι εξοπλισμένο με έναν ακόμα πιο ισχυρό κινητήρα από το R 1300 GS, αλλά με ελαφρύτερη και πιο αεροδυναμική δομή, βελτιστοποιημένη για την πίστα. Οι σχεδιαστικές γραμμές θα είναι επιθετικές και φουτουριστικές, έτοιμες να τραβήξουν την προσοχή όχι μόνο για την απόδοσή του αλλά και για την χαρακτηριστική του εμφάνιση.
Συνολικά, αυτά τα νέα μοντέλα όχι μόνο θα επεκτείνουν την ήδη εντυπωσιακή γκάμα της BMW, αλλά θα προσφέρουν επίσης στους λάτρεις της μοτοσυκλέτας όλο και πιο αφοσιωμένες και εξειδικευμένες επιλογές.Είτε είστε λάτρης της περιπέτειας, είτε ταξιδεύετε στην πόλη, είτε είστε επίδοξοι πρωταθλητές ταχύτητας, αυτά τα νέα ποδήλατα θα είναι αναμφίβολα μια εξαιρετική επιλογή. Με αυτές τις προσθήκες, η BMW όχι μόνο διατηρεί αλλά ανεβάζει περαιτέρω τον πήχη της αριστείας της μοτοσυκλέτας, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά γιατί είναι ηγέτης στον κλάδο.